Bine ai venit! | 欢迎访问网页

Experienta mea in China

25/10/2016

Se stie despre chinezi ca ei au inventat hartia, praful de pusca si busola, si faptul ca Zidul Chinezesc este singura constructie umana ce se vede pe pe luna, dar foarte putina lume insa stie ce este cu adevarat China comtemporana; eu pot spune ca am fost printe putinii norocosi care au avut ocazia sa cunoasca China de azi.

Fiind pentru a treia oara in China si intelegand totul mult mai bine, inca imi amintesc cu amuzament si placere momentul cand am ajuns aici. Eram in primul an de facultate si aflasem ca promovasem examenul de limba chineza, astfel puteam sa-mi petrec anul doi universitar in China, in Hangzhou. Parea de vis faptul ca in final puteam sa ajung si eu in China, avand in vedere ca singurele informatii pe care le aveam despre cum e in China erau de la studentii ce fusesera acolo in anul precedent.

Din motive obiective nu am putut ajunge in acelasi timp cu ceilalti colegi, deci ratand sansa de a fi preluata de serviciul de pick-up al facultatii, astfel in cat m-am trezit in miez de noapte in mijlocul unei metropole pe care nu o cunosteam , cu o populatie mai mare decat a Romaniei, un gigant in plina ,,fierbere”.

Trebuie doar sa va imaginati o studenta de nousprezece ani, care tocmai a realizat faptul ca nu are suficiente cunostine de limba, la 11 noaptea in Shanghai , incercand sa gaseasca un mijloc de transport pentru a ajunge in Hangzhou. In final, prin multe incercari si gesticulatii am reusit sa-mi cumpar biletul de plecare pentru Hangzhou.

Odata ce am ajuns in oras mi-am dat seama ca era trecut bine de miezul noptii : nu stiam pe nimeni, nu stiam unde sunt si nu aveam nici telefon. Am coborat din autobuz un pic debusolata, fiindca nu stiam ce sa fac , cand, am auzit din intamplare o chinezoaica ce vorbea limba engleza foarte bine, de fapt, ulterior am aflat, locuia in SUA si era in vizita, dar traise mare parte a vietii ei in China. Ea a fost cea care m-a ajutat sa-mi gasesc un hotel pana a doua zi dimineata. Chiar in acea noapte am incercat  sa–i spun sau mai bine spus desenez receptionerei unde vreau sa merg, dar neintelegandu-ma mi-a spus sa merg la culcare ca ma va ajuta a doua zi dimineata. Trezindu-ma si cautand-o am realizat cu mirare ca nu mai este ea la receptie, ci o alta doamna. Am luat-o de la inceput , cu gesturi , desene si chinglish pana cand i-am aratat scrisoarea de admitere si adresa unde trebuia sa ajung. Vazand adresa mi-a chemat un taxi si mi-a spus sa ma urc in el fiindca ma va duce la destinatie.

Am urcat, dar asta urma sa fie doar inceputul, inceputul unei noi lumi ce se deschidea inaintea mea, o lume ce urma sa-mi ofere unele dintre cele mai pretioase experiente ale vietii mele, experiente fara de care nu as fi cine sunt acum si pentru asta as dori sa-i multumesc Chinei…..