Inițiativa Belt and Road (BRI) este o strategie ambițioasă inițiată de China, ce va fi pusă în aplicare în regiunile cu cel mai mare potențial de dezvoltare. De această strategie urmează să beneficieze în mod direct 62% din populația lumii. Aceasta vizează construirea de rețele comerciale și de infrastructură care să lege Asia cu Europa și Africa de-a lungul rutelor comerciale vechi de pe Drumul Mătăsii, pentru dezvoltarea și prosperitatea națiunilor.
De când a fost propusă în 2013, BRI a progresat rapid, China semnând acum acorduri privind energia, dezvoltarea infrastructurii și industriei, cu mai mult de 30 de țări din regiune.
Belt and Road oferă Chinei o oportunitate extraordinară de a găsi o cale alternativă de investiții. BRI ar putea consolida rolul Chinei în calitate de lider global în domeniul climei, așa cum a descris Xi Jinping în cel de-al 19-lea raport al Congresului Național al CPC.
China ar putea construi, de asemenea, o platformă de dialog politic, astfel încât grupurile de reflecție din diferite țări să se poată uni și să împărtășească instrumente politice, seturi de date și modele analitice, să creeze transparență pentru elaborarea și punerea în aplicare a politicilor legate de mediu, energie și climă.
“Inițiativa Belt and Road” deține mari perspective pentru progresul economic global și poate deveni un mijloc pentru îndeplinirea obiectivelor de dezvoltare durabilă din 2030.
Până în prezent, 86 de țări și organizații internaționale au semnat 100 de acorduri de cooperare cu China în cadrul inițiativei Belt and Road.
Drumul mătăsii – prietenie româno-chineză
La 68 de ani de la stabilirea primei legături diplomatice oficiale dintre România și China, se observă tendința clară a celor două țări de a spori colaborarea atât la nivel diplomatic, precum și la nivel economic, prin intensificarea comerțului bilateral și a investițiilor.
România vede în prietenii chinezi cel mai mare partener comercial din Asia și cheia de a deveni o forță semnificativă pe arena geopolitică orientală, poziționându-se ca un punct strategic pe noul drum al mătăsii și atrăgând fonduri pentru a-și dezvolta infrastructura și a crește competitivitatea creând legături mai strânse cu alte țări care ar lega rutele comerciale de la Beijing, Asia Centrală și până la Uniunea Europeană. Mai mult decât atât, oficialii români și-au exprimat interesul de a lega Inițiativa “Belt and Road” de strategia UE pentru regiunea Dunării, care se concentrează și pe mobilitatea și infrastructura regională, dezvoltând astfel un coridor comercial din Marea Neagră în inima Europei.
Last modified: 27/02/2018
[…] construiască rețele comerciale și de infrastructură, care să lege Asia cu Europa și Africa de-a lungul rutelor comerciale vechi de pe Drumul Mătăsii. Proiectul a beneficiat deja de investiții chineze masive și rapide și de implicarea în […]