Bine ai venit! | 欢迎访问网页

Bucureștiul devine “smart”: sunt utilizate patru aplicaţii dedicate transportului public şi traficului

01/04/2019

Primăria Capitalei supune testării 4 aplicaţii pentru smartphone. Acestea sunt cu sistem de operare iOS sau Android, și pot fi instalate și utilizate gratuit: infoSTB, Parking București, Social alert București, Trafic alert București.

Bucureștenii sunt invitati să testeze aplicațiile și pot de asmenea să contribuie la optimizarea lor.

🔺 InfoSTB – Ajungem împreună la destinație

Societatea de Transport București a dezvoltat un proiect de informare a călătorilor prin telefonul mobil de tip smartphone cu privire la programul mijloacelor de transport în comun și rutele disponibile.

Aplicația folosește datele transmise de echipamentele GPS/GSM4G instalate pe 1.440 de mijloace de transport în comun utilizate de STB.

InfoSTB este mai mult decât o aplicație, are și o importantă componentă de utilizare internă, la nivelul operatorului de transport public – fiind un sistem de monitorizare în timp real a vehiculelor și de configurare a rutelor, fapt care permite îmbunătățirea constantă a proceselor interne.

🔺 Parking București

Aplicația oferă posibilitatea identificării parcărilor publice gestionate de Primăria Capitalei și de a plăti online, cu card bancar sau prin SMS.

Într-o etapă ulterioară, aplicația va avea și o componentă de căutare a locurilor libere de parcare, prin instalarea de camere video și/sau senzori în parcări conectate la aplicație, operațiune programată a se încheia în acest an.

🔺 Trafic Alert București

Se poate utiliza aplicația pentru a semnala, direct către Primăria Capitalei, neregulile întâlnite pe traseul utilizatorului care pot afecta buna circulație pe drumurile publice din București.

🔺 Social Alert București

Aplicația are rolul de facilita intervenția echipajelor DGASMB în asistarea persoanelor aflate în dificultate pe raza Capitalei. Sesizările le poate face oricine are instalată aplicația și are un cont înregistrat, fie că este un cunoscut sau nu al persoanei aflate în dificultate. Categoriile de sesizări ce pot fi semnalate sunt: persoane adulte fără adăpost, persoane cu handicap, tineri peste 18 ani care nu mai fac parte din sistemul de ocrotire a copiilor fără familie, vârstnic în situații de risc ridicat, femei victime ale violenței.

Fiecare aplicaţie are propriul manual sau ghid de utilizare, cu descrierea detaliată modului de folosire,

Aplicațiile sunt primele dintre cele realizate în cadrul Strategiei Smart City a Capitalei, alte zeci de proiecte fiind în pregătire pe toate dimensiunile unui oraș inteligent: mediu, spitale, mobilitate, administrație, siguranță publică, mod de viață, oameni și competențe.

Bucureștiul trece într-o nouă etapă de dezvoltare, a tranziției către statutul de oraș “inteligent”, cea a includerii tehnologiei moderne în proiectarea și utilizarea serviciilor publice, ceea ce va determina creșterea calitătii.

Last modified: 01/04/2019

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *