Bine ai venit! | 欢迎访问网页

Cumpărături online de cărți în timpul pandemiei

09/11/2020

În ultimii ani, odată cu dezvoltarea vertiginoasă a comerțului electronic din China, tot mai mulți cititori s-au obișnuit să procure cărți pe Internet. Datele statistice arată că piața de profil din orașele de nivelurile trei și patru de dezvoltare a rămas principal motor de creștere. Obiceiurile consumatorilor chinezi de cărți s-au diversificat tot mai mult.

Într-un raport prezentat de Institutul Big-Data al companiei Jingdong, un gigant comercial online, se arată că în anul 2019 dorința de lectură a publicului chinez a devenit tot mai pragmatică, segmentată și diversă. Cărțile importate au ocupat o cotă tot mai mare, cele despre știința succesului au sporit semnificativ, iar cifra de afacere a volumelor profilate pe arte și științe, pe iubire și căsătorie, au crescut în diferite măsuri. Deși antologiile literare au contribuit cu o cotă-parte redusă la creșterea volumului de vânzări, totuși s-au alăturat primelor trei mari categorii de cărți în ceea ce privește valoarea comercializării, celelalte două fiind cărți pentru copii și cele suplimentare ajutătoare pentru elevi și studenți.

Lu Fei, cercetător al Institutului Big-Data al companiei Jingdong, a arătat:

„Am analizat datele despre consumul de cărți din China pe 2019 și am observat câteva schimbări ale obiceiurilor cititorilor chinezi. Una din ele a constituit un mare aport făcut de locuitori din orașe, aflate la nivelurile trei și patru de dezvoltare. Mai mult, anul trecut, toate orașele din top 10 în ceea ce privește ritmul de creștere a cifrei de afaceri au fost orașele de nivelurile doi și trei de dezvoltare, majoritatea fiind cele din centrul Chinei.”

Lu a declarat că în timpul carantinei generate de pandemia COVID-19, mulți chinezi au preferat să citească mai mult acasă. Volumele pentru copii și elevi, dar și cele despre caligrafie, au fost căutate foarte mult, la fel de atractive fiind cele legate de finanțe, investiții, istorie. Lu Fei:

„Noul coronavirus i-a făcut pe oameni să-și încetinească pașii și să citească cărțile care-i interesează cu adevărat, și nu cele care te ,îmbogățesc’, ca bateriile de încărcare rapidă, cunoștințe doar în scop de promovare. Acesta a fost întruchipat de scăderea ponderii cărților practice la folosire și creșterea cărților despre viață, literatură, istorie și a celor de import. În Februarie 2020, cărțile privitoare la caligrafie și cele suplimentare ajutătoarea pentru elevi și studenți erau foarte binevenite. Dar, din Martie, structura consumului de cărți a revenit treptat la normal, cu excepția unor sortimente, care au atras foarte repede atenția publicului.”

Afectate de situația pandemică, librăriile reale s-au grăbit să vândă cărți online. De pildă, librăria Pageone profilate cu precădere pe proiectarea artistică și cărți străine, a organizat, în colaborare cu Editura „Oxford University Press”, multe activități de comercializare transmisă direct online. Directorul general al librăriei Chen Peng a spus că a intensificat cooperarea cu platforme de vândut online pentru a reduce efectele negative ale pandemiei:

„La inițiativa primăriei Beijing, am deschis o librărie online pe site-urile și App-urile Meituan și Jingdong.”

Directorul Chen a declarat că aceste librării online au obținut profituri mulțumitoare.

La fel ca librăria reală Pageone, alte 104 librării reale, inclusiv cele vechi și cunoscute, au deschis în Martie librării online pe App-ul Meituan. Astfel, cititori pot obține cărțile în 30 de minute de la trimiterea comenzilor, datorită unei rețele de curierat rapid bine puse la punct.

Responsabilul filialei Rongke din Beijing a lanțului de librărie Zhongshuge, doamna Xiang, a declarat că a deschis, în luna Martie, o librărie online la Meituan. După ea, alegerea categoriilor de cărți pentru comercializarea online este foarte importantă. Cele pentru adolescenți și copii, literatură și științe sociale sunt cele mai apreciate.

„Ne-am gândit bine la categoriile de cărți puse la vânzare pe Internet. În catalogul cărților comercializate pe această cale, cele pentru copii se află pe primul loc, cele de literatură ocupă locul doi, iar cele din ramura de științe sociale sunt pe locul trei. În opinia noastră, adulții au multe mijloace de lectură, dar copii citesc mai ales cărți obișnuite.”

App-ul Xianyu, care aparține companiei Alibaba și care se ocupă de tranzacționarea obiectelor de care nu mai au nevoie consumatorii, a observat în urma unui studiu că, în 2019, peste 470.000 de persoane au vândut sau chiar au oferit gratuit 9,42 milioane de volume pe Xianyu. Unele din acestea vor fi puse la dispoziția copiilor din zonele muntoase slab dezvoltate.

Sursa: Radio China International

Last modified: 09/11/2020

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *