Bine ai venit! | 欢迎访问网页

Wang Huiyao: Economia digitală în promovarea relației chino-europene

04/09/2019

Directorul Centrului pentru China și Globalizare (CCG), Wang Huiyao, a publicat în cotidianul Beijing Youth Daily, din 25 August, un articol privind colaborarea comercială chino-europeană.

Autorul a arătat că în contextul litigiilor comerciale cu SUA, China trebuie să vadă o prioritate în relația comercială cu Europa. În ultimii ani, economia digitală din China era în plină creștere, în timp ce UE a lansat strategia privind piața digitală unică, având totodată practici utile în privința supravegherii. China și UE împărtășesc elemente complementare în economia digitală.

Economia digitală a devenit, în ultimii ani, noua forță-motrice a creșterii chineze, volumul acesteia din 2018 fiind de 31.000 miliarde yuani, o pondere de 32,9% din Produsul Intern Brut al Chinei. Exporturile digitale reprezintă al doilea sector de exporturi al economiei chineze, se arată în raportul “Revoluția digitală: cum China atrage oportunități exterioare pentru comerțul digital”, lansat de CCG și Fundația Hinrich.

În contextul unei dezvoltări depline a economiei digitale, se estimează că volumul exporturilor digitale chineze din 2030 vor crește cu 207%, ajungând la 726 miliarde USD. Economia digitală va rămâne o forță lider în economia chineză. Forța de muncă, terenurile, capitalurile, tehnologiile și alți factori de producție, vor căpăta noi modalități de prezentare. Sectoarele tradiţionale trec printr-un proces de restructurare digitală și au mai mari șanse de dezvoltare inovativă și de amploare, cu noi puncte de creștere.

Fiind o nouă modalitate de dezvoltare economică după economia agricolă și economia industrială, economia digitală crează mai multe oportunități de inovare și locuri de muncă. Premierul Li Keqiang a arătat că trebuie promovat rolul noilor industrii și sectoare în angajarea în producție. Economia digitală a exercitat un impact asupra industriilor tradiţionale, dar va stimula un potențial mai mare în angajarea în producție și va contribui la ridicarea ratei producției.

În noul stadiu al evoluţiei, globalizarea informațiilor constituie o nouă mină de aur pentru creșterea mondială. Integrarea Cloud Computing cu Big Data prmovează în mod semnificativ îmbunătățirea Internetului de Bunuri. Legăturile dintre oameni, dintre omameni și bunuri, dintre bunuri fac din datele un nou factor al producției. Americanii fac o comparație dintre date cu viitorul țiței. Big Data prezintă o tot mai mare sursă de avere și un motor al noilor sectoare.

Economia digitală creează noi posibilități, dar și probleme. Securitatea datelor reprezintă una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă guvernele. Fluxul de date este și flux de bani, dar o mică neglijență poate provoca un flux către infractori. Un atac al hackerilor asupra bazei de date a companiei Yahoo a provocat scurgerea de date a 500 de milioane de clienți. Incidentul de scurgere a informațiilor companiei Facebook a condus pe mai multe platforme de socializare la o discuție de mare amploare privind informațiilor personale. Uniunea Europeană a lansat regulamente de supraveghere în această privință.

Elementele complementare în economia digitală constituie baza cooperării chino-europene în acest sens. Companiile chineze ocupă o jumătate din top 20 al corporațiilor tehnologice cu cele mai mari valori de piață, în timp ce UE urmărește prin strategia sa de profil un loc în epoca digitalizării. De aceea, chinezii pot să împărtășească experiența în tranzitul digital și europenii pot oferi un spațiu mai mare pentru corporații chineze, valorificând superioritățile în tradițiile sectoare.

În privința cadrului economiei digitale și a supravegherii pieței, regulamentele europene, cu toate defectele, demonstrează totuși experiențe bogate, care sunt necesare pentru China. UE a stabilit trei piloni pentru o piață digitală unică care sunt produsele și serviciile digitale oferite de indivizi și companii, un mediu favorabil prosperității rețelei și serviciile digitale, maximizarea potențialului economiei digitale. Acestea corespund și cererilor chineze pentru securitatea datelor, supravegherea pieței și echilibrarea dezvoltării regiunilor.

Pe lângă colaborările bilaterale, cele două părți trebuie să promoveze în diferite mecanisme multilaterale gestionarea mondială de profil. Negocierile E-comerțului ale Organizației Mondiale a Comerțului (OMC) au început anul acesta. A fost lansat la Summitul G20 din Osaka “Declarația privind economia digitală din Osaka”. Colaborările multilaterale legate de economia digitală au devenit un consens al tot mai multor state.

Un lider al economiei digitale și un mediu mai sigur de afaceri reprezintă obiectivul comun al Chinei și Uniunii Europene în epoca globalizării informațiilor. China și UE trebuie să promoveze de aceea colaborări multilaterale în domeniul economiei digitale.

Sursa: Radio China International

Last modified: 04/09/2019

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *